[smartslider3 slider=15]

Punció seca

La Punció Seca és una de les tècniques que s’utilitzen per tractar els Punts Gallet Miofascials (PGM). Consisteix en introduir en aquest punt una agulla estèril (semblant a les utilitzades en acupuntura) amb l’objectiu d’estimular el receptor muscular que produirà una relaxació i un augment de l’elasticitat del múscul.

¿Què es un PGM?

Un Punt Gallet Miofascial és un nòdul o focus hiperirritable que es troba dins d’una banda tensa del múscul (conjunt de fibres musculars que presenten més tensió), i que és dolorós a la compressió. Quan aquests PGMs estan actius poden provocar dolor local o referit (en altres zones del cos) que moltes vegades resulta incapacitant. Així mateix, també poden provocar disfunció motora i fenòmens autonòmics.

De fet, les conegudes “contractures musculars” no són més que una sèrie de punts gallet que es presenten en conjunt, els uns al costat dels altres i produeixen dolor i tensió muscular.

S’anomena Punció Seca perquè no s’injecta cap substància a través de l’agulla. Es tracta d'una tècnica utilitzada només per fisioterapeutes que han realitzat una formació de postgrau específica, i no es basa en els principis de la medicina tradicional xinesa; es basa en els coneixements de la neuroanatomia i l’estudi científic del sistema musculoesquelètic i del sistema nerviós.

A més, és una tècnica local amb la qual aconseguim arribar al PGM de forma directa. Això fa que sigui una de les tècniques més efectives per al tractament de dolors locals i referits, limitacions de la mobilitat, escurçaments musculars, i altres disfuncions que tenen origen al múscul.

Està indicada per tractar moltes disfuncions agudes o cròniques; mal de cap, migranyes, dolor mandibular, cervicàlgia (dolor al coll i espatlles), dorsàlgia (dolor a la l’alçada de les escàpules), lumbàlgia, espasmes musculars, distensions musculars, fibromiàlgia, epicondilitis, fascitis plantar, etc.

ADREÇA

Plaça Alcalde LLoret Núm. 1, 1r, 1ª

43005 Tarragona

SEGUÉIX-NOS!